Comunicat

Reiniciem Benissa vota en contra dels pressupostos municipals i de Benissa Impuls

Logo de Reiniciem Benissa

En el ple extraordinari d’este passat dimarts, el grup municipal Reiniciem Benissa va votar en contra dels pressupostos presentats per l’equip de govern del Partit Popular i el CiBe, decisió fonamentada principalment per tres motius.

En primer lloc, la falta de treball previ en un document vital per a la bona gestió municipal i per als interessos del poble. Malgrat haver reivindicat per part de la plataforma ciutadana, pràcticament des del mateix inici de la legislatura, la necessitat d’elaborar uns pressupostos amb la participació de tots els grups polítics per tal de cercar el consens més gran possible, la realitat ha sigut molt diferent. Els mesos han anat passant i no va ser fins a primers del present mes de març quan l’equip de govern va convocar per urgència una comissió per a debatre els pressupostos i presentar una proposta. Huit mesos ja de govern però les coses continuen fent-se de hui per a demà, a presses i correres i sense comptar per a res amb l’oposició. En esta comissió els populars van tirar endavant els pressupostos en solitari, no comptant ni tan sols amb el vot a favor del CiBe, el seu soci de govern, el qual va optar per l’abstenció.

Un altre factor que ha influït en el vot de Reiniciem ha sigut la falta d’inversions que presenten els pressupostos. Els municipis necessiten partides econòmiques destinades a millorar les infraestructures i els serveis públics, però el govern popular ha decidit no destinar ni un sol euro a estes necessitats i, en canvi, invertir 80.000 euros en propaganda i publicitat institucional o augmentar 53.000 euros els sous i les indemnitzacions a l’alcalde i els regidors del PP i CIBe, i esperar que les administracions supramunicipals destinen diners en forma de subvencions per al nostre poble.

El tercer motiu seria les formes que ha tingut l’equip de govern de traslladar a la ciutadania informació sobre els pressupostos, anunciant-los en un acte públic el matí del ple sense estar encara aprovats i exposant-los d’una forma molt ambigua afirmant que es tracta d’uns pressupostos socials on es posa a les persones en el centre quan la realitat és que els pressupostos 2.020 són un document únicament tècnic.

Pel que fa als pressupostos de Benissa Impuls, l’equip de govern va presentar uns pressupostos en desembre de l’any passat on s’incloïen l’adquisició d’una escombradora mecànica específica per a la zona costanera i d’un braç desbrossador per a la neteja de camins rurals, la dotació d’un ascensor en la piscina coberta, la compra de nou material per al seu gimnàs i l’adquisició de dos nous vehicles per als serveis de l’empresa pública. Este pressupost va ser aprovat amb els vots a favor de PP i CiBe i l’abstenció dels tres grups de l’oposició. La sorpresa va arribar en el mes de febrer quan, de nou amb urgències i presses, se’ns convoca a un nou consell d’administració on ens presenten una nova proposta en la qual havien desaparegut de sobte totes les inversions i on, una vegada més, als grups de l’oposició ens priven de la possibilitat de fer les nostres aportacions.

Tenint en compte que Benissa Impuls necessita urgentment renovar la flota de vehicles, que la piscina ha de ser accessible a les necessitats que presenta la diversitat funcional o que les zones costanera i rural no poden ser obviades, Reiniciem Benissa va votar en contra d’esta proposta de pressupost.

Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?