Opinió

Is Benissa a Sports City?; per Rafa Ballester Estalrich

La pista d'atletisme de Benissa amb part del paviment alçat

Està Benissa cuidant del seu esport i els seus esportistes?

Es la primera pregunta de reflexió que vullc llançar. Parlar d’esport, amb tots els problemes que estem veient en els servicis públics, és una banalitat?

Estem vivint la lluita del sector educatiu, tenim pitjors serveis en sanitat i per exemple, a nivell local, veiem totes les deficiències en enllumenat, recollida de residus, neteja de la via pública o fins i tot, com la cala més reconeguda de Benissa perd la bandera blava.

Des del meu punt de vista, no és tanta banalitat. L’esport ens aporta molt! Valors com el companyerisme, la vida saludable, socialitzar, dona presència a la població a nivell estatal i un llarg etcétera.

Vaig a centrar-me en l’atletisme, que és la part que mes conec, crec que aquest esport és un complement per a quasi tota la resta, com a preparació o adaptació d’altres esports, tant en equip com individuals. Ja en l’antiga pista véiem una instal·lació abandonada, sense cap control i amb un manteniment pràcticament nul. Per fi, després de sempre veure-ho en tots els programes electorals de tots els partits, al setembre de 2024 comencen les obres i tots els usuaris ho vivim amb una gran esperança. Llegim que l’execució seran sis mesos, però sabem que passa amb estos projectes d’obra pública. A la fi de 2025, just el dia de la segona gala de l’esport de Benissa vam veure finalitzada la pista, però només la pista, sense llum, sense accés, sense la part central, sense res mes que la plataforma per a córrer. Ara estem veient en directe com s’està treballant, fins i tot com s’ha arrancat el material sintètic en la corba més pròxima a la rotonda del monòlit de SPORT CITY, coses de la vida que igual ens respon a la primera pregunta.

Benissa té moltíssims esportistes pertanyents a clubs, independents, amateur i no tan amateur. Un exemple és Adrian Ivars, esportista top a nivell nacional, que també, el que el seguix sap que és critic amb aquest tema.

La pista continua tancada i veiem com avança molt lent, ja s’ha perdut la il·lusió i l’esperança que estiga oberta en un termini de temps relativament curt. Veurem si passem els dos anys.

Una altra pregunta de reflexió seria. Altres esports com el futbol o el Palau Sant Pere hagueren estat tant de temps tancats?

Tots estos esportistes i no sols d’atletisme ens convertim en usuaris dels camins, carrers i carreteres de la població per a poder complir els entrenaments. El que ens junta a altres usuaris, com al club de marxa nòrdica, gent passejant, bicicletes i un llarg etc… que convivim amb el trànsit rodat que circula. I ni tan sols les cunetes estan netes de vegetació, les mates de fenoll ja superen el metre d’altura. Qualsevol persona pot baixar al Pla de Carrals a comprovar-ho. (Darrere de Hocedesa).

Sort que no hi haja cap desgràcia, crec que estem molts usuaris en risc.

Ciutat esportiva o SPORT CITY ha de ser alguna cosa mes que una declaració d’intencions.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?