Esports

El “Telefónica”, amb el punt de mira sobre el “Camper”

El Team Telefónica

El “Telefónica” ha començat la seua particular remuntada rumb nord i, des de la tercera posició, el vaixell espanyol apretar els seus rivals més directes i es col·loca a 16 milles del “Camper Emirates Team New Zeland” després d’una nit en la qual els espanyols han plantat cara als kiwis i als americans, els seus dos rivals per la proa.

El “Telefónica” superava “l’Abu Dhabi” d’ahir dijous per la vesprada, dia 26 d’abril, i des d’eixe moment els espanyols no han deixat d’anar a la tercera plaça. És més, el “Telefónica” sembla haver agafat velocitat tal com confirmen els més de 15 nusos de velocitat mitjana segons l’informe de les 12.00 hora espanyola i s’ha apropat perillosament al “Camper with Emirates Team New Zealand”, del qual el separen poc més de 16 milles després d’haver arrapat huit milles als kiwis.

Amb aquests bons registres a l’altura de Salvador de Bahia, Andrew Cape confirmava: “Ara mateix anem prou ràpids comparat amb ahir. Ha sigut un bon tram de regata fins ara; les condicions han sigut bones, l’aigua està calenta, fa sol i no hi ha una gran quantitat d’aigua en coberta”.

La veritat és que les últimes 24 hores han sigut dures a bord del vaixell espanyol ja que segons Iker Martínez “hem tingut una mica de tot. El role a la dreta ha arribat molt més tard del que esperavem i pel camí hem passat algunes zones complicades, amb ruixats, etc. Després d’haver navegat prou estona amb el J1 de cenyida, vam decidir virar i posar el Codi 0. Bé, doncs no van passar ni 10 minuts i entrava una ràfega de 18 nusos que ens feia posar-nos de popa per enrotllar la vela de proa i posar de nou el J1”. El patró del “Telefónica” confirmava a continuació que “aquest tipus de coses són les que ens poden ocórrer durant aquests dies, especialment en fosquejar i a l’alba”.

El vaixell més ràpid en les últimes 24 hores

Però sense cap dubte, com confirma l’últim informe de posicions publicat per l’organització, les últimes 24 hores han sigut positives per al “Telefónica”, que es col·loca juntament amb el “Puma” nord-americà com el vaixell que més milles ha recorregut: 323; dotze milles més que el seu immediat rival, el “Camper with Emirates Team New Zealand”.

Afortunadament el vaixell espanyol sembla haver arribat a una zona de vents més estables. “Per fi estem amb vent una mica més estable del nord-est. Ja hem passat les dues transicions que esperàvem tindre abans d’arribar als vents més freqüents en aquesta zona. Després d’uns quants dies ara fem rumb quasi directe cap al nord de Brasil” afirmava Iker Martínez, que s’enfronta a una nova situació meteorològica en la qual el vent de l’est bufa amb una intensitat d’entre 13 i 17 nusos.

Per a Iker la clau és ara “aconseguir de qualsevol manera que els de davant no se’ns escapen perquè van entrant a la zona de més vent o millor angle. Les 30 milles que ens separen del cap és una distància més que raonable faltant més de 3.000, però tenim por que els de davant, entrant en millor vent segons anem al nord, puguen anar més ràpid i augmentar les distàncies”.

Pensant en els dies vinents

A bord del “Telefónica”, la tripulació pensa com afrontar els dies vinents en els quals “si no hi ha alguna altra aturada, podríem arribar a la latitud de Natal” explicava Iker des del vaixell per a, a continuació, comentar que “una vegada arribem al nord de Brasil, començarem un altre tipus de navegació amb vents molt més portants fins que arribem a Bahames, on tenim un altre punt de pas obligatori abans de posar rumb a Miami. Des d’ara fins a Natal, poden passar moltes coses: calmes, núvols…”.

Per la seua banda, Pepe Ribes recordava que “encara falten més de 3.000 milles en les quals la velocitat del vaixell va a ser molt important a partir del cap de Santa Catalina i la veritat és que estem tenint molt menys vent del que pensàvem, almenys ara per ara. A veure si la cosa s’accelera una mica i podem traure més les prestacions a aquest vaixell”. Andrew Cape, navegant del “Telefónica”, corroborava les paraules de l’alacantí en afirmar: “Encara pot passar-nos de tot a qualsevol, l’etapa encara està molt oberta. És una carrera de resistència en la qual anem bé i estem segurs. Hi ha encara un llarg camí per recórrer i ho podem fer. Tan sols hem fet el 22 o el 23 per cent i hi ha molta regata per davant”.

Pablo Arrarte, protagonista per sorpresa

En el seu informe, Iker va voler enviar un missatge tranquil·litzador per a les famílies en afirmar: “D’altra banda tot bé, la tripulació en perfecte estat i el vaixell també, tots amb ganes d’anar cap a Miami”.

Però és Pablo Arrarte qui sembla haver-se convertit en el protagonista de totes les històries a bord i si Iker comentava que “la història de la sabatilla de Trompellot és que ha acabat usant una seua, d’un 45 en un peu, i l’altra meua, d’un 42, en l’altre. Crec que arribarà a Miami amb el peu dret més xicotet que l’esquerre”; Diego Fructuoso desvetllava: “Amb tan poc de vent, el soroll dins del vaixell disminueix molt i se senten més a les persones que viuen ací dins, concretament a Trompellot que no ens deixa dormir dels roncs… Ell diu que és perquè té una mica de mocs i jo la veritat és que no sé per què és, però ahir vam haver de tirar-li una botella de plàstic perquè parara”.

Però des del vaixell no hi ha temps per explicar moltes més anècdotes i és que com concloïa Iker: “Nosaltres seguim lluitant”.

CLASSIFICACIÓ PROVISIONAL ETAPA 6
ITAJAÍ (BRASIL) – MIAMI (EUA): 4.800 milles
Dia 5 – 12.00 hora espanyola – 27 d’abril de 2012

1r – Puma Ocean Racing (Ken Read), a 3.592,4 milles de l’arribada
2n – Camper with Emirates Team New Zealand (Chris Nicholson), +16,3 milles
3r – Team Telefónica (Iker Martínez), +32,7 milles
4t – Abu Dhabi Ocean Racing (Ian Walker), +45,6 milles
5é – Groupama sailing team (Franck Cammas), +103,4 milles
6é – Team Sanya (Mike Sanderson), DNS

Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?