Esports

El Telefònica, a 750 milles del Cap de Forns

El Team Telefónica

El “Telefónica” continua creuant el Pacífic Sud, un oceà que en paraules del patró Iker Martínez aquesta vegada ha colpejat ben dur “més que pel vent per les ones, que ens han causat danys importants”. Exemple d’això és el fet que, des de l’eixida d’Auckland el passat 18 de març, la tripulació no s’ha llevat els arnesos. “Vam començar amb vent fort de cenyida i vam haver d’anar tots lligats”, diu Martínez, i fins ara.

A unes 750 milles de Cap de Forns, el vaixell espanyol ha arribat a una zona de calmes que esperava i que segons el patró basc són “l’inici d’una xicoteta depressió que probablement ens porte els vents més forts que haguem pogut tindre en tota l’etapa”.

De moment el “Telefónica” manté una velocitat mitjana de 16,5 nusos, tres menys que el líder. Els dos vaixells al capdavant, “Groupama” i “Puma”, estan a 385,8 i 330,4 milles en l’informe de les 12.00 hora espanyola, per la qual cosa la distància pel que fa a ahir a la mateixa hora s’ha ampliat en 20 milles.

Alhora, l’embarcació liderada per Iker Martínez navega sis nusos més ràpid que “Abu Dhabi”, a la cinquena plaça, el vaixell de darrere a mirar amb més cautela tenint en compte que el quart classificat, “Camper with Emirates Team New Zealand” es dirigeix al port xilè de Port Montt, unes 800 milles (1.480 km) al nord de Cap de Forns.

En les últimes 24 hores els de Ian Walker s’han apropat únicament set milles al “Telefónica” pel que seria un bon senyal per als espanyols que això es mantinguera fins el cap d’Ushuaia, on faran una parada tècnica una vegada passen Cap de Forns.

Pensant en com fer la parada tan ràpid com siga possible

Aquest és un moment delicat de l’etapa i de la regata, amb Cap de Forns per creuar, una parada per fer, i el màxim perseguidor del “Telefónica” en la classificació general de la Volvo Ocean Race, “Groupama”, al capdavant d’aquesta cinquena etapa. A bord del vaixell capdavanter de la general són conscients d’això: “Podem perdre molt si no tenim les coses clares i si no assumim la pèrdua d’alguns punts respecte als francesos, una cosa que ens dóna molta ràbia perquè havíem preparat aquesta etapa durant molt de temps. Però les coses vénen com vénen i ara hem de lluitar pel tercer lloc en aquesta etapa que seria un resultat bo de cara al final de la regata”, assenyala Iker.

A més, cal planejar bé la parada tècnica a Ushuaia, com explica el basc: “No deixem de pensar en com fer aquesta parada tan ràpid com siga possible. La nostra idea és, amb més material del que tenim a bord, posar un bon reforç a la proa que ens faça oblidar-nos del possible problema que podríem tindre si xocàrem violentament amb una ona i així podríem navegar tranquils fins al final de l’etapa. Una vegada a Brasil, els xics de l’equip de terra ja repararien adequadament el vaixell perquè estiga llest per a la següent etapa”.

Com escrivia el tripulant de comunicació Diego Fructuoso, des del vaixell han contactat amb l’equip de terra descrivint què es necessita per a fer la reparació i allí els esperen a Ushuaia “amb un equip llest per a reparar el vaixell en el menor temps possible”. A això afegia: “Pepe ha fet un gran treball amb la reparació i segur que no anem a tindre cap problema fins arribar a port”.

750 milles a Cap de Forns

Amb Cap de Forns a aproximadament unes 750 milles, la tripulació pensa cada vegada més a tornar a veure el mític cap, uns, i altres en veure-ho per primera vegada. Aquests últims seran els tres més joves de bord, “Ñeti”, Diego i Zane.

La resta, ja l’han passat en ocasions anteriors. Precisament sobre això reflexionava el patró Iker Martínez en el seu últim correu electrònic des del vaixell. El 3 de març de 2011, fa poc més d’un anys ell i Xabi Fernández, passaven Cap de Forns a bord de l’IMOCA Open 60 “MAPFRE”, amb el qual van aconseguir la plata en la volta al món sense escales i a dos: la Barcelona World Race.

“Aquesta vegada som 11 al vaixell i quasi tots l’han creuat ja. Amb aquest serà el meu quart pas per Forns, la tercera vegada en quatre anys. Bon ritme per a una cosa tan extrema, però no res comparat amb Cape [Andrew Cape, navegant] que va per la seua octava, el més premiat en aquest aspecte del ‘Telefónica’. En segon lloc del podi crec que està Neal [McDonald, cap de guàrdia] amb sis i tercer Xabi amb cinc”, escrivia Iker Martínez.

Malgrat sumar és clar que serà tota una satisfacció per a tota la tripulació del “Telefónica” navegar allí: “Al marge de com haja anat la regata, el fet de creuar-ho significa haver aconseguit fer una travessia marinera i un gran repte personal per a tots, per les condicions dures, pel fred i pel risc que implica navegar en aquestes latituds”.

CLASSIFICACIÓ PROVISIONAL ETAPA 5
AUCKLAND (NOVA ZELANDA) – ITAJAÍ (BRASIL): 6.705 milles
Dia 12 – 12.00 hora espanyola – 28 de març de 2012

1r – Groupama sailing team (Franck Cammas), a 2.325,9 milles de l’arribada
2n – Puma Ocean Racing (Ken Read), +55,4 milles
3r – Team Telefónica (Iker Martínez), +385,8 milles
4t – Camper with Emirates Team New Zealand (Chris Nicholson), +1.217,6 milles
5é – Abu Dhabi Ocean Racing (Ian Walker), +1.425,7 milles
6é – Team Sanya (Mike Sanderson), DNF

Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?